Jak skutecznie schudnąć?

Walka z nadmierną liczbą kilogramów jest koszmarem dla każdej kobiety. Nawet jeśli wydaje się, że jest to potyczka wygrana, bardzo często okazuje się, że nadprogramowa waga wraca i to po bardzo krótkim czasie. W czasie odchudzania popełniamy szereg błędów, które prędzej czy później muszą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.

Jakie błędy popełniamy najczęściej?

Po pierwsze, nie jemy. Wielu z nas wydaje się, że aby schudnąć trzeba drastycznie zmniejszyć ilość przyjmowanych pokarmów. Kończy się to głodówką, ciągłym zdenerwowaniem i zmęczeniem. Tyle, że nasze ciało, w obawie przez wygłodzeniem, podczas takiej diety zaczyna odkładać zwiększone ilości tkanki tłuszczowej, więc po początkowej utracie zapasu wody, waga ani myśli spadać. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dietetyka, który przeprowadzi odpowiednie badania, wywiad i na ich podstawie zaleci najlepszy dla nas jadłospis.

Kolejnym popełnianym podczas diety błędem jest brak ćwiczeń. Sama dieta to za mało, by efektywnie zgubić kilogramy. nawet jeśli nie mamy czasu na wizyty na siłowni, wystarczy kilkanaście minut gimnastyki przed snem, by znacznie wzmocnić rezultaty zdrowego odżywiania.

Bardzo częstym problemem w czasie diety jest niekontrolowane podjadanie. Najgorszy w tym jest fakt, że sięgamy wtedy po rzeczy niezdrowe i nie oszukujmy się, niedozwolone w procesie odchudzania. jeden czekoladowy batonik zawiera ogromne ilości tłuszczów i cukrów, wrogów zdrowego stylu życia. Dlatego osoby na diecie nie powinny dopuszczać do powstawania uczucie głodu, gdyż wtedy o wiele bardziej skłonne są do niezdrowego podjadania. Kluczem do sukcesu jest kilka posiłków dziennie, w małych odstępach czasu, skomponowanych tak, by zaspokoić wszelkie potrzeby organizmu. I tu znów może pomóc dietetyk, który doradzi, jakie potrawy dobrze ze sobą współgrają, a jakich połączeń lepiej unikać.

Skuteczna dieta

Podsumowując, dieta, aby była skuteczna musi być przeprowadzana ze sporą ilością zdrowego rozsądku. Głodówki i wyrzeczenia na pewno nie przyniosą długotrwałego efektu. Warto pamiętać, że efekt jo jo jest okrutny i bardzo często kilogramy wracają z nadwyżką, w efekcie czego waga jest jeszcze większa po diecie niż przed nią. Tempo chudnięcia nie powinno być zbyt szybkie, optymalna utrata wagi to około 1,5 kilograma na tydzień.

Dodaj komentarz